Peeling chimic

Redă luminozitatea naturală pielii tale!

Peelingul chimic

Peeling chimicProcedura de peeling chimic este cea mai veche procedură de întinerire cutanată, fiind folosită chiar și de către vechii egipteni. Acesta constă în aplicarea la nivelul pielii a unor substanțe exfoliante, cu proprietăți acide, care vor conduce la îndepărtarea epidermului și uneori a dermului, vor stimula regenerarea cutanată și formarea de piele tânără. În funcție de substanța folosită, concentrația si Ph-ul acesteia, timpul de acțiune și metodele de pregătire folosite, putem efectua peeling-uri superficiale, medii sau profunde.

Acestea au ca efecte: creșterea luminozității cutanate, diminuarea cicatricilor postacneice, îndepărtarea petelor pigmentare și a cheratozelor actinice, îmbunătățirea elasticității pielii, efecte antirid și de rejuvenare facială prin stimularea colagenezei dermice. Se pot folosi, de asemenea, pentru tratamentul vergeturilor, alături de alte metode

După o consultație prealabilă, în care pacientul va fi informat despre schema terapeutică, rezultatele așteptate și posibilele complicații, se începe pregătirea prealabilă care durează aproximativ 2 săptămâni și constă în aplicarea de creme blânde exfoliante, creme fotoprotectoare și tratament antiviral, în funcție de patologia pacientului și profunzimea peeling-ului ce urmează a fi efectuat.

Procedura de peeling chimic propriu-zis se efectuează după degresarea prealabilă a pielii, durează câteva minute, folosindu-se una sau mai multe dintre substanțele potrivite fototipului cutanat și patologiei ce urmează a fi tratată.

Post-peeling pielea necesită o atenție deosebită timp de 7 – 14 zile, pentru a se asigura o reepitelizare rapidă. În acest interval igiena va fi blândă, iar hidratarea intensă este obligatorie, precum și tratamentul fotoprotector ce va fi extins până la 3 luni, pentru a preveni hiperpigmentările.

Peeling-urile superficiale duc la îndepărtarea stratului cornos și granulos cutanat, timpul de vindecare fiind de 7 – 10 zile. Ședințele pot fi repetate la intervale de 2 săptămâni, fiind necesare 4 – 6 ședințe pentru rezultate vizibile. Se folosesc TCA 10%, Jessner, acidul salicilic, acidul glicolic 20% – 50%, lipohidroxiacizi 5%.

Peeling superficial:

• fotoîmbătrânire cutanată Glogau I;
  • acnee retențională;
  • cicatrici minore postacneice;
  • modificări pigmentare (melasmă, hiperpigmentări post-inflamatorii).

Contraindicatii absolute:

• infecții active, eczeme la nivelul pielii;
  • infecție activă cu virusul herpes simplex;
  • cancere cutanate;
  • sarcina și alăptarea.

Contraindicatii relative:

• infecție cu virusul herpes simplex în ultimele 6 săptămâni;
  • terapie laser în ultimele 2 luni;
  • epilarea cu ceară în ultimele 3 săptămâni:
  • fototip cutanat V – VI Fitzpatrick;
  • fillere de colagen în ultimele 2 săptămâni.

Peeling mediu:

Procedura de peeling chimic mediu, duce la îndepărtarea epidermului până la nivelul stratului bazal. Se efectuează folosind acidul glicolic 70%, TCA 35% plus glicolic 50-70%, TCA 35% plus Jessner. Pregătirea începe cu 2 – 4 săptămâni anterior cu aplicarea de creme cu tretinoin, de asemenea se efectuează profilaxia herpesului, se va evita fumatul cu o săptămână anterior și post-peeling, se va folosi cold cream de mai multe ori pe zi în strat subțire post-peeling, se va evita expunerea la soare și ultraviolete timp de 3 luni. Vindecarea se obține în 10 – 14 zile. Se poate repeta după 9 luni – 1 an.

• fotoîmbătrânirea cutanată Glogau II și III;
  • modificări pigmentare;
  • cicatrici superficiale post-acnee.

Contraindicatii aboslute:

• tratament cu Isotretinoin cu 6 luni înainte;
  • eczeme și infecții active (herpes simplex);
  • cancere cutanate;
  • sarcina și alăptarea.

Contraindicatii relative:

• complianța discutabilă (gradul de elasticitate problematic);
  • expunere excesivă/regulată la soare;
  • marii fumători;
  • recurente frecvențe ale herpes simplex;
  • tratament cu estrogeni și cicline;
  • istoric de cicatrici hipertrofe;
  • boli autoimune;
  • stadii avansate ale infecției HIV.

Peeling profund:

Peeling-ul profund reprezintă de fapt liftingul facial non-chirurgical.

În cadrul acestei proceduri de estetică medicală se produce exfolierea totală a epidermului prin aplicarea fenolului la nivelul pielii. Epitelizarea se face în 14 – 21 zile. Nu se repetă mai devreme de un an. Măsurile de fotoprotecție vor fi riguroase 6 luni de la tratament.

Indicatii:

•  fotoîmbătrânirea cutanată Glogau IV.

Complicatii:

• modificări cromatice ale zonei tratate (hiperpigmentare sau depigmentare);
  • cicatrici atrofice sau hipertrofice;
  • reactivarea unei infecții herpetice;
  • suprainfecții;
  • creșterea sensibilității pielii tratate la frig sau la cald;
  • toxicitate renală, cardiacă sau hepatică a fenolului în cazul peeling-ului profund.

Mai multe detalii referitoare la prețuri tratament găsiți aici.

Puteți accesa Galeria Foto pentru a vedea câteva dintre rezultatele de care pacienții operați de Dr. Radu Panturu se bucură in prezent.

[popup_trigger id=”11153″ tag=”button”]Afla mai multe[/popup_trigger]